czwartek, 31 sierpnia 2017

Nad Bałtykiem - Rewal

Termin 6 - 13 sierpnia 2017

Polskiego morza nikomu nie trzeba reklamować. Chociaż narzekamy na niepewną pogodę, zimne wieczory i wysokie ceny, to i tak wracamy to z przyjemnością ze względu na piękne plaże oraz cudowne zachody słońca. Tęsknota za Bałtykiem dopadła i nas więc spakowaliśmy bagaże
i wyruszyliśmy w drogę.
W Rewalu spędziliśmy fantastyczny, słoneczny tydzień w hotelu Sunset Spa.

Cudowne zachody słońca......

Do Trzęsacza wybraliśmy się na piechotę, aby zobaczyć ruiny kościoła, jedno z najbardziej fascynujących miejsc na Polskim Wybrzeżu. Ten murowany gotycki kościół wzniesiono na najwyższym w okolicy wzgórzu w odległości ok. 1.800 m od morskiego brzegu. Przez stulecia Bałtyk przybliżał się do świątyni. W 1750 r. urwisko oddalone było o 50 m, a w 1850 już tylko
5 m.
W 1874 roku kościół zamknięto. Katastrofa nastąpiła w 1901 roku. Do morza runęła cała północna ściana. W 1917 r. fale zabrały absydę i odtąd co kilkanaście lat morze zabierało kolejny fragment murów. Dziś na urwisku pozostała już tylko południowa ściana.

Międzyzdroje  to jedno z najpopularniejszych nadmorskich kurortów w Polsce.
Miasto położone jest na największej polskiej wyspie Wolin, otoczone jest wzgórzami Wolińskiego Parku Narodowego, a od północy i zachodu Morzem Bałtyckim.
Znajduje się tutaj najdłuższe betonowe molo w Polsce o długości 395m.

Można wypić kawę z Krzysztofem Kolbergerem...

i przybić piątkę z jedną z ponad 160 odciśniętych dłoni gwiazd polskiego kina, muzyki i teatru.

Niechorze - niewielka miejscowość w pobliżu Rewala. Słynie z jednej z najpiękniejszych na polskim wybrzeżu latarni morskiej, której niestety nie zwiedziliśmy, bo kolejka po bilety była dla nas za dłuuuga.

W zamian za to zwiedziliśmy motylarnię, która była dla nas wspaniałym doświadczeniem.